Kerstvakantie - Reisverslag uit Fredericton, Canada van Romy Pijnenburg-Verkooijen - WaarBenJij.nu Kerstvakantie - Reisverslag uit Fredericton, Canada van Romy Pijnenburg-Verkooijen - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

20 December 2014 | Canada, Fredericton

Heey lieve mensen,

Nu is het echt bijna kerst. Wat hier erg belangrijk is, veel bedrijven gaan gewoon vanaf 24 December tot aan nieuwjaar dicht. Mensen versieren hun huizen.....creatief...zullen we maar zeggen. Echt over the top hier!

Ondertussen al weer even aan het werk bij Natech, het is lasting en niet in mijn veld. Maar het is prima voor nu. Vanaf januari tot eind februari mag ik er 4 dagen in de week komen. Ik ga weg bij het motel, want daar zou ik dan ook nog 3 dagen in de week moeten werken en dat is wel erg veel. Na februari weet ik het nog niet.

Roy is hier geweest vanaf de 10e tot aan de 19e. Pieter bracht hem weg naar het vliegveld in Moncton, dit tijdens een sneeuwstorm. Zo raar, hier is wel 30 cm gevallen en in Moncton was het groen en regen. Dan merk je toch dat Fredericton een stuk hoger ligt en kouder is. We hebben het ondanks het weer wel leuk gehad, heerlijk uit eten geweest, veel naar tim hortons geweest en lekker bijgekletst. Leuk om weer eens plat brabants te kunnen lullen. Hij is ook megeweest naar surprise bij Pieter's ouders. Dit was erg leuk geweest en veel leuke cadeautjes gehad. Erg gezellig!

Gisteren kerstfeest gehad van pieters werk bij AMEC, dit was tevens een afscheid voor hem want het was zijn laatste dag daar. Erg gezellig geweest. Leuke collega's. Wel weer hetzelfde verhaal, moeilijk om werk te vinden, go out west etc. Ook veel mensen die vroegen of ik het niet erg vond met kerst zonder familie.....tja dan denk ik...nee joh vind ik superleuk, helemaal top natuurlijk! (natuurlijk niet....maar mensen bedoelen het goed denk ik)


Morgen gaan we onze nieuwe degu's ophalen! dit zijn een cruising tussen chinchilla en hamsters. Eindelijk wat leven in huis, haha. Superveel zin in!

Verder ga ik op kerstavond koken voor pieters ouders en zijn broer en schoonzus. Pieter en ik zijn de hele dag vrij, dus dat komt helemaal goed! En met nieuwjaar moet ik werken tot 10, maar daarna gaan we waarschijnlijk naar het gemaskerd bal in klub khrome hier in Fredericton. Lijkt me echt leuk!

Canada went nog steeds niet helemaal, alles gaat hier zo anders en langzaam en gedisorganized. En dan alle kou en sneeuw erbij...brrr...
Maar Pieter en ik hebben een heerlijk apartement en het is erg gezellig hier! Het is alleen op sommige vlakken nog wennen. Ze lachen me ook nog steeds uit omdat ik boterhammen eet voor lunch en geen kfc of iets dergelijks. van die kleine dingen die hier anders gaan. Om nog maar niet te spreken over hoe mensen zich hier soms kleden. Gisteren bij de walmart zagen we een meiske in een minirokje op 10 cm hakken. (er ligt buiten 30 cm sneeuw en het is -6...maar ach). Of dan hele dike mensen in veel te strakke witte t-shirts met een zwarte bh eronder. Ook is het hier de mode om regenlaarzen te dragen (als in..naar school...de club etc). Of leggings met een trui erop...sommige mensen kunnen dat hebben, andere niet, haha.

Ook is regenbooghaar hier in de mode heb ik het idee, roze, blauw, groen paars en dan het liefst door elkaar.

Pieter en ik kunnen samen heerlijk mensen kijken en lol hebben samen.

Ik mis jullie allemaal deze kerst en nieuw!!! Maar ik ben ook benieuwd wat het nieuwe jaar gaat brengen. Ik heb nog geen idee wat ik wil met mijn leven dus laten we hopen dat ik ideeen opdoe in het nieuwe jaar, en we zien het wel!


xxx romy en pieter


  • 21 December 2014 - 02:09

    Marieke:

    Weer een mooi verslag gemaakt meissie x

  • 21 December 2014 - 13:12

    Oma Marijke Weijtmans:

    Lieve Romy en Pieter,
    Wat is er met Kerst veel leuks te doen in jullie stad. Dat brengt veel gevoelens mee ,Wij zijn zo trots op jullie omdat je zoveel van het leven samen wilt maken.Canada is het land met de vele mogelijkheden,toch !!
    Ook brengen de lieve beestjes die je krijgt ook wat leven in de brouwerij.
    Met Kerstmis met de familie samen en wat lekkers koken voor de 1e keer ,dat is ook avontuur.
    Wensen voor allemaal weer een Gezond en succesvol Nieuwjaar 2015.
    Wij zien elkaar weer in Maart.
    Liefs van ons 2-tjes

  • 21 December 2014 - 14:23

    Romy:

    oma!!! XD heb jij geluk dat papa deze blogs niet leest :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Fredericton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2015

Bijna 1 jaar

13 April 2015

Lente!

31 December 2014

Oudjaar

20 December 2014

Kerstvakantie

27 November 2014

Bijna kerst!
Romy

Actief sinds 21 Nov. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 3492

Voorgaande reizen:

21 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: