Lente! - Reisverslag uit Fredericton, Canada van Romy Pijnenburg-Verkooijen - WaarBenJij.nu Lente! - Reisverslag uit Fredericton, Canada van Romy Pijnenburg-Verkooijen - WaarBenJij.nu

Lente!

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

13 April 2015 | Canada, Fredericton

Heey lieve mensen,

Mijn laatste blog was alweer met oudjaar. Wow 4 maanden zijn voorbij gevlogen.

In Januari hebben we mijn 22e verjaardag gevierd. Al pieters vrienden waren er en ook zijn familie kwam langs. Ik en pieter hadden samen een echte hollandse appeltaart gebakken en zijn vrienden kwamen terug voor een 2e stuk, zo lekker vonden ze het!
We zijn 's avonds uitgegaan in klub khrome hier in Fredericton. Dat was erg leuk, totdat we naar huis gingen en evan zijn kaartje van zijn jas kwijt was, waar zijn autosleutels en portemonnee inzaten. Dus moest meneer in -40 zonder jas naar onze auto lopen in zijn t-shirt..brrrrr...Maar het was erg gezellig geweest.

Er is in Januari ook een buitenijsbaan gemaakt op queen's square. Erg leuk, vaak 's avonds wezen schaatsen en zelfs pieter leren schaatsen!
Ook zijn we naar the bluff gewandeld in Sussex samen met geertje. Hiervoor moest je snowshoe's (tennisrackets) aan, omdat er erg veel sneeuw lag en er nog niemand was geweest. Vanaf hier kun je over heel sussex uit kijken. Erg gaaf!

In Februari zijn we gaan skieen bij Poley Mountain. Dit was een maand van tevoren tot op de grond toe afgebrand. We moesten dus snel zijn met spulletjes huren. Zeker in Pieters' maat hebben ze niet zoveel skischoenen! Maar gelukkig kregen we alles mee. Toen we gingen eten werd mijn snowboard gejat (of per ongeluk meegenomen).
Ik dacht lekker dan, kan ik gaan bewijzen dat hij niet achter in mijn auto ligt. Dus ik loop naar de verhuur, leg het uit en krijg zo een nieuwe mee. Oh gebeurt hier wel vaker, mensen vergissen zich, 's avonds komt het allemaal weer terug. ok dan....lekker makkelijk :D

In maart zijn pieter en ik naar Nederland gevlogen om papa te verassen voor zijn 50e verjaardag. Nu had ik natuurlijk al zo'n 345 keer mijn mond voorbij gepraat, dus papa had wel zo'n idee dat ik zou komen. Mama wist dat ik zou komen, maar dacht pas 5 maart en verassing! wij waren er al op 4 maart. Het was erg leuk om ze beiden te verassen, haha. Opa en oma waren ons op komen halen in brussel, dat was ook erg gezellig.
De heenvlucht was doodeng. Er was een sneeuwstorm in Montreal en ons kleine koekblikje van een vliegtuig kon daar niet zo heel goed mee om gaan en de landing was nogal slippery (hetzelfde kwam vorige week voor in Halifax, maar dit vliegtuig was wel compleet gecrashed, dus credits aan de piloot!). Dus we kwamen vrij laat aan op Montreal en we hadden maar 50 minuten om over te stappen om mee te beginnen. Nu dus nog 30 minuten. Het personeel hielp ons gelijk het vliegtuig uit en wij rennen maar! Dus kwamen we helemaal buiten adem bij de gate aan. Was het vliegtuig een uur te laat, dus toen konden we gelukkig even rusten. Toen we goed en wel in het vliegtuig zaten werden er 2 mensen uit gehaald die onder een vals paspoort erin zaten. Ook erg fijn.

Maar veilig in Brussel aangekomen!

Het feest van papa was erg leuk! de zussen en broers waren komen zitten als abrahams en we hebben veel gedronken en bijgekletst. Erg gezellig. Als cadeau van ons zijn we toen uit eten geweest bij koi. Heerlijk Sushi met zijn allen! Ook kenny's vriendin isa was er, erg leuk om die ook te ontmoeten.
Daarna zijn we op skivakantie geweest, dat had papa van mama gehad. Helaas viel mama op de pista al snel. Gewoon een erg stomme val, maar die kon niet meer skiieen, dus die heeft samen met gerdie van het zonnetje genoten. Het was een superleuke vakantie. Lekker gegeten, veel geskied en veel lol gehad met spelletjes 's avonds.

Toen we terug waren in Nederland hebben we vooral veel genoten van het goede weer, uit eten geweest met goede vrienden en genoten van de familie. Helaas is er een tijd van komen en een tijd van gaan en zodoende weer terug naar de kou.

Pieter heeft zijnn masterdiploma gehaald een week na terugkomst en 28 mei is de uitreiking van zijn diploma. Hij denkt er nu over om door te gaan met onderzoek voor phd (een docterandes). Hij is uitgenodigd om zijn onderzoek te komen presenteren in Houston, Texas eind oktober. Dus dat is supergaaf!!!

Ik werk ondertussen nog altijd bij Natech, waar ik de hele dag achter een pc mag zitten. Nog op zoek naar ander werk, maarja we moeten wel kunnen blijven eten en wonen, haha.

We zien wel waar we uit komen. Pieter moest eerst een baan hebben voordat wij een hypotheek kunnen krijgen voor een leuk huisje hier. Maar we zijn al aan het rondkijken. Omdat ik nieuwkomer in canada ben heb ik nog geen credit opgebouwd (bij banken, met creditcards betalen). Dat is hier nodig voor een hypotheek een goede creditscore. Daarom komt het op pieter neer helaas.

Hier is het vandaag 15 graden. Echt genieten na al die tijd winter. Er ligt nog ongeveer een halve meter sneeuw, maar de fietspaden zijn schoongemaakt. Dus wij zijn gisteren een eind wezen fietsen. Erg lekker zo weer na de winter.

Ook is het vrijwilligerswerk bij de FTRA weer begonnen. De kindjes kenden me nog en het is heerlijk om met Kole, het oude racepaard te werken.

Eind mei komen opa en oma hierheen. Ik kijk er erg naar uit!
Ik zal als ze geweest zijn of als er nieuwe ontwikkelingen zijn weer een blogje schrijven!




  • 13 April 2015 - 19:54

    Marieke:

    Weer een leuk verslag geschreven Romy xxx

  • 13 April 2015 - 20:45

    Oma Marijke:

    Supergaaf zo'n blog, Romy, om iedereen weer op de hoogte te houden van wat jullie zoal doen evenals het werken en van de Masterstudie die Pieter al op zijn 23 ste jaar in zijn zak heeft en dus kan gaan verdienen( hopelijk veel dollars) en een huis te kunnen kopen, wat jullie toch wel graag willen.
    Succes met alles wat jullie ondernemen en ook met het plezier met de kinderen op de paardrijles in de manege, ( jij weet wel hoe met paarden om te gaan ).
    En....wij komen om alles te bekijken waar je met Pieter neergestreken bent.

    Tot skype

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Fredericton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2015

Bijna 1 jaar

13 April 2015

Lente!

31 December 2014

Oudjaar

20 December 2014

Kerstvakantie

27 November 2014

Bijna kerst!
Romy

Actief sinds 21 Nov. 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 3490

Voorgaande reizen:

21 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: