De familie in Canada - Reisverslag uit Fredericton, Canada van Romy Pijnenburg-Verkooijen - WaarBenJij.nu De familie in Canada - Reisverslag uit Fredericton, Canada van Romy Pijnenburg-Verkooijen - WaarBenJij.nu

De familie in Canada

Door: romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

22 November 2014 | Canada, Fredericton

Even een flashback over de vakantie van ons pap, mam en kenny hier in Canada.

Pieter en ik zijn ze op wezen halen in Halifax. aangezien wij deze stad ook nog nooit gezien hadden zijn we vroeg in de ochtend gegaan en hebben we er een dagje van gemaakt. Tevens onbeperkt sushi gegeten (kun je hier nergens). Wat erg grappig was omdat de chinees aan pieter vroeg of hij niet iets minder zou aankruisen (hehe nog nooit kennis gemaakt met pieter pijnenburg zeker).

Ook zijn we nog even naar Dalhousie gereden waar de slachtoffers van de titanic begraven lagen. Erg indrukwekkend.

Toen dus papa en mama opgehaald, het vliegtuig zien landen toen de ietswat tegenvallende huurauto (klein) opgehaald en begonnen aan de terugweg.
Vanwege de lange afstand zijn we die avond en dag bij maartje en rinie gebleven, dit was zo'n 3,5 uur rijden vanaf het vliegveld. Daar hebben mijn ouders kennis gemaakt met de zwijntjes en het land van maartje en rinie. Erg gezellig. Ook zijn we naar de balloon fiesta en oude autoshow in sussex geweest en heeft pieter papa en kenny meegenomen naar een gewerenshow terwijl mama ik geertje en maartje naar mijn bridal shower gingen die erg leuk was. Mama heeft gezien dat ik hier wel goed terechtkom.

Daarna zijn we naar fredericton gereden. Met 5en vertoeven in het apartementje ging eigenlijk redelijk goed. We zijn uit eten geweest en hebben lekker gekookt. Verder wat watervallen gezien. Een tocht naar een waterval ging niet helemaal goed. schijnbaar waren we erg stom want och je moet bij de t splitsing rechts en dan kom je er vanzelf, niks lastigs aan (volgens vriendelijke boer). Kom je vervolgens zo'n 5 t-splitsingen tegen.....

Verder zijn we een dag naar kings landing geweest, het openluchtmuseum hier. Ook erg leuk geweest en heerlijk weer gehad. We zijn richting miramichi gereden waar niks te doen was, maar waar we wel een tijdscapsule (geocaching) en loopbrug tegenkwamen. Ook zijn we naar hopewell rocks geweest, een van de 7 nieuwe wereldwonderen. Hier hebben we lang rondgelopen en het was erg mooi. Ook hebben pieter en kenny zo'n half miljoen zeldzame moddergarnalen gekilled omdat ze stenen in de modder gooiden (dat spletst zo leuk...). Net niet het park uitgegooid, haha.

Het walvis kijken was geweldig. Een leuke dag gehad. Erg mooi was dat iedereen ineens ging wijzen omdat er een 'stork' vloog. En die zijn zeldzaam, dus wij allemaal kijken....papa: ze bedoelen toch niet die reiger he? Dus wel. haha Verder hier in fredericton wat door de stad gelopen enorm veel naar tim horton's geweest. Wezen shoppen in de mall en rondgelopen.

Papa heeft nog erg veel geklust in het apartementje, heel erg bedankt daarvoor!

Ik mis jullie! en het was geweldig! Hopelijk komen er nog meerdere heerlijke vakanties!